Dzisiaj jest 28 stycznia 2020 r.
  Nr 6 (167) Czerwiec 2005

e-mail:
biblioteka@pelplin.pl, informator@pelplin.pl

Z ŻYCIA ZKiW w RUDNIE

1. Dnia 3 maja 2005 r. uczniowie klas piątych ZKiW w Rudnie, korzystając z zaproszenia księdza dr. W. Gruby, wystąpili w kościele parafialnym w Wielkim Garcu. Przedstawili inscenizację upamiętniającą rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 maja. Następnego dnia młodzi artyści wystąpili w szkole. Występ bardzo podobał się uczniom, więc „aktorów” nagrodzono gromkimi brawami. Przygotowaniem uczniów do występu zajęli się pani E. Cyssewska i pan T. Gładkowski.

2. W dniach 9.05-11.05.2005 r. przeprowadzono w naszej szkole Dni Profilaktyki pod hasłem „Bądź sobą! – Nie pal! Nie pij! Nie bierz! W pierwszym dniu zorganizowano wystawę prac nagrodzonych w Gminnym Konkursie Plastycznym i Literackim. W konkursach wzięli udział uczniowie z ZKiW w Kulicach, ZS nr 2 w Pelplinie, ZS w Rajkowach i ZKiW w Rudnie. W tym dniu odbył się też minikonkurs wiedzy o uzależnieniach. 10 maja licznie przybyli do nas uczestnicy konkursów z sąsiednich szkół. Uroczystość rozpoczęli uczniowie klas VI przedstawiając inscenizację „Światełka miłości”. Następnie młodzież z klas III gimn. bardzo realistycznie zaprezentowała zwierzenia nastolatków, którzy zetknęli się już z nałogami. Policjant, pan S. Jasiński przestrzegał uczniów przed zgubnym działaniem wszystkich nałogów. Najprzyjemniejszym momentem było ogłoszenie wyników i wręczenie nagród przez dyrektora szkoły, pana T. Czerwińskiego. Najciekawszą pracę Dominiki Rąbała nagrodzoną w konkursie literackim bardzo pięknie odczytały uczennice kl. II gimn. Imprezę uświetnił występ szkolnego chóru „Przyjaciele”. W radosnych nastrojach goście udali się do świetlicy szkolnej na poczęstunek. Mieli też okazję podzielić się wrażeniami oraz porozmawiać i bliżej poznać uczniów z innych szkół. Następnego dnia wszyscy uczniowie naszego Zespołu z zainteresowaniem obejrzeli spektakl edukacyjno-profilaktyczny pod tytułem „W pogoni za szczęściem”. Przedsięwzięcie to miało na celu promowanie zdrowego stylu życia, wyrobienie właściwej postawy wobec problemu uzależnień oraz wzmacnianie postawy „Bądź sobą – żyj bez nałogów”. Organizatorzy: Cz. Habas, B. Grabowska.

3. Nocne biwakowanie klasy VI b – 11 maja. Dzień jak każdy inny, a jednak wyjątkowy. Uczniów w szkole jak co dzień dużo. Koleżanki i koledzy z klasy przyszli z torbami i plecakami! Nikt nie mógł się doczekać ostatniej lekcji, ponieważ mieliśmy zostać w szkole na noc. Gdy zadzwonił wreszcie ostatni dzwonek, ruszyliśmy w stronę naszej klasy nr 5! Poustawialiśmy ławki, gdyż 5 miała służyć nam za salę rekreacyjną, w 6 spali chłopcy, natomiast w 4 dziewczęta. Kiedy wszystko było już gotowe, poszliśmy z panią Grażyną Zakrzewską grać w siatkówkę i piłkę nożną. Potem odrabialiśmy wspólnie lekcje (w ciszy i spokoju, czego pilnowała pani). Następnie wyznaczona grupa przygotowała kolację w kuchni. Po kolacji przyniesiono ciasta upieczone przez nasze mamy. Wszystko było pyszne! Następnie odbył się miniturniej golfa! Tego wieczoru oglądaliśmy jeszcze film „Władca pierścieni: Dwie wieże”. Integrowaliśmy się cały wieczór …noc! Pobudka była o godz.6. Musieliśmy ustawić ławki w klasach do lekcji i zrobić śniadanie. Tak minął nasz szkolny biwak! Spotkanie było bardzo udane. Mam wrażenie , że lepiej się znamy. Szkoła tego dnia wydawała nam się zupełnie inna, przyjazna! Nawet odrabianie lekcji było przyjemne!
Monika N.

4. 14 maja wyruszyliśmy pociągiem do Jeleniej Góry na kilkudniową wycieczkę w nasze piękne Sudety. W niedzielę po przyjeździe zwiedziliśmy wodospady Kamieńczyk i Szklarkę oraz Muzeum Minerałów w Szklarskiej Porębie. W poniedziałek chodziliśmy po magicznej i pełnej czaru Pradze. We wtorek zdobywaliśmy najwyższy szczyt Karkonoszy – Śnieżkę. W środę – Śnieżne Kotły. W czwartek wchodziliśmy na Chojnik! Trzeba przyznać, że przewodnicy byli cudowni, opowiadali nam ciekawe historie, a przy tym zabawiali nas zagadkami. W czwartek wieczorem wsiedliśmy do pociągu powrotnego do domu. Na miejscu w Tczewie zjawiliśmy się ok. 6.30. Opiekunami wycieczki byli: Dariusz Jakubowski oraz panie: Aldona Chrzanowska i Grażyna Zakrzewska.
Wycieczkowicz

5. 25 maja uczniowie klas I-III SP z okazji Dnia Matki przygotowali uroczystość, na której zaprezentowali bajki: „Calineczka”, „Jaś i Małgosia” oraz koncert dla Mamy. Dnia 4 czerwca uczniowie przedstawili te bajki mieszkańcom Gręblina. Uroczystość zaszczycił swoją obecnością Burmistrz pan A.Stanuch oraz miejscowy Sołtys, pan R. Borys i organizatorzy dziękują pani Katrzynie Borys za pomoc w przygotowaniu tej imprezy.

6. 1 czerwca, w Dniu Dziecka uczniowie klas I-III SP odbyli podróż w marzeniach do krainy radości. Zaprezentowali wykonane w grupach plakaty, nauczyli się piosenki, przedstawili scenki z każdej takiej krainy: Bajkolandii, Zabawkolandii, Wyspy Radości, Łasuchów, Uśmiechu, Marzeń i innych. Rodzice przygotowali dla swoich pociech poczęstunek oraz pyszne kiełbaski. Obie uroczystości przygotowały panie: E. Moszyńska, N. Sidor i W. Guz.

7. 31 maja wyruszyliśmy na trzydniowy biwak do Przywidza. Już pierwszego dnia po obiedzie wyruszyliśmy na spacer dookoła jeziora, wieczorem dyskoteka, a po niej ognisko i „nocne rozmowy Polaków”. W środę (1 czerwca) survival, czyli żołnierski tor przeszkód. Wieczorem, ok. 21 strażacy zabrali nas „na nocny marsz po lesie”, który zakończył się ogniskiem i kiełbaską! W czwartek odpoczywaliśmy przed wyjazdem do domu. Poza tym graliśmy w piłkę siatkową i nożną. Nie chciało nam się wracać do domu. Integracja udała się doskonale. Opiekunkami naszymi były panie: Grażyna Zakrzewska, Czesława Habas i Zofia Bogdanowicz.